Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot bossen en natuurlijke landschappen. Die liefde voor de natuur vertaalde ik in een aantal schilderijen, beelden en tekeningen. In deze groep ziet u de schilderijen.

De natuur als inspiratiebron: Acryl schilderijen

(2002 - 2007)

Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot bossen en natuurlijke landschappen. Die liefde voor de natuur vertaalde ik in een aantal schilderijen, beelden en tekeningen. In deze groep ziet u de schilderijen.

Prints op canvas van digitaal ontworpen schilderijen. Deze worden in beperkte oplage bestelling afgedrukt en vanuit de drukkerij opgestuurd naar de klant. Elk werk is gecertificeerd.
Thematiek van deze werken is het besef dat we aan het einde van een tijdperk leven en aan de vooravond staan van grote veranderingen. Transformerende processen hebben hun impact op alle facetten van ons leven. Naast de abstracte benadering ook meer figuratieve elementen die refereren aan een nieuwe wereld.

Een nieuwe wereld - digitale kunst

(2022)

Prints op canvas van digitaal ontworpen schilderijen. Deze worden in beperkte oplage bestelling afgedrukt en vanuit de drukkerij opgestuurd naar de klant. Elk werk is gecertificeerd. Thematiek van deze werken is het besef dat we aan het einde van een tijdperk leven en aan de vooravond staan van grote veranderingen. Transformerende processen hebben hun impact op alle facetten van ons leven. Naast de abstracte benadering ook meer figuratieve elementen die refereren aan een nieuwe wereld.

Deze schilderijen zijn een artistieke vertaling van de aantrekkingskracht die kiezels en stenen op mij uitoefenen. Op mijn wandelingen speel ik er graag mee in de zakken van mijn jas. De gesloten aard van gesteenten nodigt uit de ondoordringbaarheid ervan te willen begrijpen. De energie die al miljoenen jaren opgesloten zit, het spel van de lijnen, de harde vlakken en het zachte glooien, vage kleuren die in elkaar overlopen, dit alles inspireerde mij tot het maken van deze schilderijen.

De natuur als inspiratiebron: Kiezels en stenen

(2009)

Deze schilderijen zijn een artistieke vertaling van de aantrekkingskracht die kiezels en stenen op mij uitoefenen. Op mijn wandelingen speel ik er graag mee in de zakken van mijn jas. De gesloten aard van gesteenten nodigt uit de ondoordringbaarheid ervan te willen begrijpen. De energie die al miljoenen jaren opgesloten zit, het spel van de lijnen, de harde vlakken en het zachte glooien, vage kleuren die in elkaar overlopen, dit alles inspireerde mij tot het maken van deze schilderijen.

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

De natuur als inspiratiebron: tekeningen in houtskool en potlood

(2002)

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

De mystiek van het bos en eigenschappen van het hout staan centraal in deze sculpturen. Meer informatie bij 'bos en bomen'

De natuur als inspiratiebron: Beelden hout

(2003)

De mystiek van het bos en eigenschappen van het hout staan centraal in deze sculpturen. Meer informatie bij 'bos en bomen'

Deze beelden zijn geinspireerd op planten, dieren, het menselijk lichaam. Ik stilleer ze tot zachte, en ronde vormen. Het materiaal is mergel, een zachte steensoort die wordt gewonnen in de mergelgrotten van Valkenburg. Onder invloed van weer en wind kleuren mossen en algen het lichte mergel, zodat het oppervlak een eigen leven gaat leiden.

De natuur als inspiratiebron: beelden mergel

(2010)

Deze beelden zijn geinspireerd op planten, dieren, het menselijk lichaam. Ik stilleer ze tot zachte, en ronde vormen. Het materiaal is mergel, een zachte steensoort die wordt gewonnen in de mergelgrotten van Valkenburg. Onder invloed van weer en wind kleuren mossen en algen het lichte mergel, zodat het oppervlak een eigen leven gaat leiden.

Licht als metafoor voor levensenergie. Levensenergie die pas betekenis krijgt als ze stuit op de beperkingen van de wereld der materie. Licht dat ons helderheid brengt maar ook uit onze slaap houdt als het ons de nachtelijke duisternis ontneemt. Licht van inzicht en van misleiding. Als oorsprong en als doel.

Spiritualiteit: Schilderijen thema Licht

(2008)

Licht als metafoor voor levensenergie. Levensenergie die pas betekenis krijgt als ze stuit op de beperkingen van de wereld der materie. Licht dat ons helderheid brengt maar ook uit onze slaap houdt als het ons de nachtelijke duisternis ontneemt. Licht van inzicht en van misleiding. Als oorsprong en als doel.

Uit hout gebeitelde beelden waarbij vaak halfedelstenen zoals bergkristal en amethist geïntegreerd zijn in het ontwerp. De stenen vormen een bijdrage aan het meditatieve karakter van mijn werk maar de context waarin ik de stenen plaats versterkt tevens hun psychologische uitstraling.

spiritueel (hout)

(2000)

Uit hout gebeitelde beelden waarbij vaak halfedelstenen zoals bergkristal en amethist geïntegreerd zijn in het ontwerp. De stenen vormen een bijdrage aan het meditatieve karakter van mijn werk maar de context waarin ik de stenen plaats versterkt tevens hun psychologische uitstraling.

In 1999 ontstonden de eerste beelden in terra cotta. Ik vatte ze samen onder de noemer 'Meditatieve Kunst'. Dit werk is zeer geschikt om in een meditatieruimte, op huisaltaar op praktijkruimte e.d. te plaatsen vanwege de rustige vormgeving en uitstraling.

Thema: 'Spirituele, meditatieve kunst' - beelden in keramiek

(1999 - 2005)

In 1999 ontstonden de eerste beelden in terra cotta. Ik vatte ze samen onder de noemer 'Meditatieve Kunst'. Dit werk is zeer geschikt om in een meditatieruimte, op huisaltaar op praktijkruimte e.d. te plaatsen vanwege de rustige vormgeving en uitstraling.