Deze beelden zijn geinspireerd op planten, dieren, het menselijk lichaam. Ik stilleer ze tot zachte, en ronde vormen. Het materiaal is mergel, een zachte steensoort die wordt gewonnen in de mergelgrotten van Valkenburg. Onder invloed van weer en wind kleuren mossen en algen het lichte mergel, zodat het oppervlak een eigen leven gaat leiden.

beelden 2010

(2010)

Deze beelden zijn geinspireerd op planten, dieren, het menselijk lichaam. Ik stilleer ze tot zachte, en ronde vormen. Het materiaal is mergel, een zachte steensoort die wordt gewonnen in de mergelgrotten van Valkenburg. Onder invloed van weer en wind kleuren mossen en algen het lichte mergel, zodat het oppervlak een eigen leven gaat leiden.

Thema is de stille en ondoorgrondelijke wereld van stenen en kiezels. Meestal vallen de steentjes me op, door hun onbenoembare aantrekkingskracht. Het spel van de lijnen in de stenen, de harde vlakken en het zachte glooien, vage kleuren die in elkaar overlopen, en de energie die zich eeuwenlang heeft opgeslagen in deze objecten inspireren me.

schilderijen 2009-2010

(2009 - 2015)

Thema is de stille en ondoorgrondelijke wereld van stenen en kiezels. Meestal vallen de steentjes me op, door hun onbenoembare aantrekkingskracht. Het spel van de lijnen in de stenen, de harde vlakken en het zachte glooien, vage kleuren die in elkaar overlopen, en de energie die zich eeuwenlang heeft opgeslagen in deze objecten inspireren me.

Schilderijen, gemaakt n.a.v. mijn afscheid van Amsterdam – met name - het Zeeburgereiland waar ik vijf jaar mijn atelier had. Het eiland werd wel eens de 'rafelrand' van Amsterdam genoemd en was gaandeweg ontstaan uit bagger. Het eiland leek een eigen leven te leiden, als een smeltkroes van verschillende energieen, ademend op een eigen ritme.

schilderijen Zeeburgereiland, Amsterdam

(2007)

Schilderijen, gemaakt n.a.v. mijn afscheid van Amsterdam – met name - het Zeeburgereiland waar ik vijf jaar mijn atelier had. Het eiland werd wel eens de 'rafelrand' van Amsterdam genoemd en was gaandeweg ontstaan uit bagger. Het eiland leek een eigen leven te leiden, als een smeltkroes van verschillende energieen, ademend op een eigen ritme.

De mystiek van het bos en eigenschappen van het hout staan centraal in deze sculpturen. Meer informatie bij 'bos en bomen'

Thema 'Over het bos en de bomen': de houtscupturen

(2003)

De mystiek van het bos en eigenschappen van het hout staan centraal in deze sculpturen. Meer informatie bij 'bos en bomen'

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

thema: 'Over het bos en de bomen': de schilderijen

(2002)

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

thema 'Over het bos en de bomen': de tekeningen

(2002)

In de zomer van 2002 heb ik me een aantal weken teruggetrokken in de bossen van Ermelo. Daar zijn rond het thema 'Tussen het Bos en de Bomen' een aantal tekeningen en schilderijen ontstaan. meer info bij informatiepagina's onder 'bos en bomen'

Kleine, vrolijke schilderijtjes op paneel, met een knipoog naar het leven en de liefde, zonder oppervlakkig te worden.

sensuele schilderijen

(2006)

Kleine, vrolijke schilderijtjes op paneel, met een knipoog naar het leven en de liefde, zonder oppervlakkig te worden.

Uit hout gebeitelde beelden waarbij vaak halfedelstenen zoals bergkristal en amethist geïntegreerd zijn in het ontwerp. De stenen vormen een bijdrage aan het meditatieve karakter van mijn werk maar de context waarin ik de stenen plaats versterkt tevens hun psychologische uitstraling.

spiritueel (hout)

(2000)

Uit hout gebeitelde beelden waarbij vaak halfedelstenen zoals bergkristal en amethist geïntegreerd zijn in het ontwerp. De stenen vormen een bijdrage aan het meditatieve karakter van mijn werk maar de context waarin ik de stenen plaats versterkt tevens hun psychologische uitstraling.

In 1999 ontstonden de eerste beelden in terra cotta. Ik vatte ze samen onder de noemer 'Meditatieve Kunst'. Dit werk is zeer geschikt om in een meditatieruimte, op huisaltaar op praktijkruimte e.d. te plaatsen vanwege de rustige vormgeving en uitstraling.

Thema: 'Spirituele, meditatieve kunst' - beelden in keramiek

(1999 - 2005)

In 1999 ontstonden de eerste beelden in terra cotta. Ik vatte ze samen onder de noemer 'Meditatieve Kunst'. Dit werk is zeer geschikt om in een meditatieruimte, op huisaltaar op praktijkruimte e.d. te plaatsen vanwege de rustige vormgeving en uitstraling.